Unreal Engine

Programmering i Unreal Engine


Et program jeg har arbejdet i, i over 3 år, og har stadig meget at lære endnu.

Næsten alt har været træningsprojekter, eller småting til privat brug. Derfor er det kun små videoer med gameplay, og ingen demoer.

Her smelter alt det jeg har lært sammen. Figurer og ting til spillet skal modelleres, animeres og tekstureres (gives en overflade). Menuer og knapper skal designes. Funktionaliteter skal kodes, figurer skal have kunstig intelligens, og alt skal i sidste ende hænge sammen.


Her er lidt videoer af de ting der er mest værd at vise.

Mit første store projekt, inspireret fra min tid som butikschef, hvor man skulle tage sig af det hele.

Bestilling, behandling, placering og salg af varer. Opbygning og design af butikken, og placering af inventar. Jobsamtaler, ansættelse, skemalægning, motivering, træning og placering af personale. Markedsføring, i kampen om markedsandele fra konkurrenter, og omdømme hos kunderne. Samt selve håndteringen af kunderne.


Desværre, lærte jeg her at backups er en fornuftig ting, og hele projektet gik i stykker...

Så det er op på hesten igen, og starte forfra.

World of Borgmann var mit første spil i RPGMaker, så selvfølgelig skulle der komme en 2'er. Et spil hvor det er mine venner der betaler prisen for at kende mig.


Det er påbegyndt som mange forskellgie træningsprojekter, da det tit starte med "Det kune da også være sjovt hvis..."


Jeg har altid været glad for alle typer af fodboldspil. Men der har aldrig været et der kombinerede alle elementer ag manager, klubejer og fodboldspiller i en.

Og derfor startede det som et lille eksperiment. Også for at se om det var muligt at lave en nogenlunde fornuftig kunstig intelligens for 22 spillere på en gang. Det er dog mest som en udfording for at lave de enkelte delelementer på en fornuftig måde.


Andre eksempler

Det her er ikke egentlige spil, men nogle videoer hvor der leges lidt rundt med programmerne.

Kontakt

Email: info@danfjo.dk

DANFJO.DK